Má fulfillment vliv na obrat e-shopu?

Na širokém českém e-commerze trhu se začíná skloňovat cizí slovo fulfillment. Ne každý ví, co znamená a i ti, kteří tuto službu nejvíce a urgentně potřebují, o její existenci a potenciálu často nemají nejmenší tušení. Ani na vynikajícím webu jednoho z největších dodavatelů e-shopových řešení a souvisejících služeb se slovo fulfillment nevyskytuje.

Proto segment logistického servisu pro e-shopy roste v porovnání s počtem subjektů vstupujících na trh elektronického obchodování – e-shopů, který se dramaticky zvyšuje, jen velmi pozvolna. Přesto je existence služeb fulfillmentu, tedy komplexních služeb pro realizaci on-line objednávek, významným růstovým faktorem celého elektronického obchodování a silným dynamickým trendem. Rostoucí požadavky zákazníků a hyperkonkurence nutí e-shopy zlepšovat všechny parametry convenience nákupního procesu: rychlost, kvalitu, komunikaci i logistiku a její cenu.

Jedním z klíčových parametrů úspěchu úspěch je právě rychlost, kvalita a cena expedice zásilky zákazníkovi.

Zdroj: www.shoptet.cz

 

Jaké služby jsou podstatou fulfillmentu, jaké výhody outsourcing těchto služeb přináší a jaký je kritický počet in – house vychystaných zásilek, který vás limituje v obchodování a marketingu a snižuje kvalitu zákaznických služeb?

 

  1. Naskladnění zboží od dodavatele
  2. Skladování
  3. Příjem objednávek
  4. Evidence
  5. Kompletace zásilek
  6. Expedice
  7. Vratky a reklamace

Více ZDE

Výhody outsourcingu fulfillmentu oproti vlastní realizaci:

  • Profesionální pracovnícipříjmu zboží, evidence, kompletace a expedice ve fulfillmentovém centru jsou přímo zodpovědní za konkrétní svěřený úsek. Pracují se zbožím mnoha zákazníků, cena jejich práce je mezi ně rozdělena a náklady jsou nižší než u interního zaměstnance e-shopu. Ten má zpravidla na starosti i mnohé další procesy a operace a jeho odbornost je vlivem rozmanitosti pracovní náplně roztříštěna a ne vždy stoprocentní.
  • Fulfillmentové centrum je kompetentní v řízení skladového personálu, pracuje na bázi vlastního motivačního a řídicího systému, aby minimalizoval riziko krádeží a také fluktuace. Díky rozmanitosti zboží nemá problémy se sezonalitou, a tedy nedostatečnou či nadbytečnou pracovní silou.
  • Příjem objednávek probíhá kontinuálně.  Rychlost vychystání objednávky je díky automatizovanému procesnímu systému a řízené evidenci skladování velmi vysoká, personál umí zabalit stovky objednávek denně.
  • Obalový materiál je již zahrnut do ceny fulfillmentu a díky velkým odběrům je jeho cena mnohem nižší než při objednávkách jednotlivých e-shopů.
  • Expedice k zákazníkovi bývá realizována různým přepravci a kurýrními službami. Vzhledem k objemům zakázek je cena pro fulfillmentové centrum výrazně nižší než cena individuálního doručení. Nezřídka je využívána vlastní dopravní kapacita.
  • E-shop využívající fulfillment nevyřizuje žádné reklamace ani vratky, nekomunikuje s přepravci. Provozovatel fulfillmentového centra vyřeší všechny problémy spojené s doručením zákazníkovi.

Kdy začít využívat fulfillmentové centrum?

Nejlépe hned. Malé a začínající e-shopy se díky službám fulfillmentu mohou vyhnout začátečnickým chybám při příjmu objednávek, evidenci i expedici zboží. Zároveň významně sníží náklady na reálný rozjezd e-shopu díky cenám fulfillmentu. Náklady a investice do vybavení jsou několikanásobně nižší než při individuálních objednávkách skladovacích prostor, obalů, vybavení i dopravy.
Velké e-shopy, jimž nestačí stávající skladová, personální ani manažerská kapacita se vyhnou poklesu obratu. Profesionalizují svoje služby, sníží stále rostoucí náklady na zaměstnance a další investice.

Příkladem budiž příběh ruského fashion e-shopu, který se po 7 měsících vlastní realizace rozhodl využít služeb fulfillmentu: 

Zdroj: http://www.datainsight.ru/files/DI-Fulfillment2016eng.pdf